Koh Phangan (dag 22 t/m 26)

23 december 2012 - Koh Phangan, Thailand

Na onze treinreis vanuit Bangkok dachten we dat we erg dichtbij het eiland Koh Phangan waren, we zouden alleen nog hooguit 3 uurtjes met de ferry moeten varen. Helaas werd er besloten dat we niet om 08.00 uur de ferry konden nemen, maar om 14.00. Na 6 ontzettend saaie uren wachten mochten we dan eindelijk met de ferry mee, om vervolgens in de stromende regen aan te komen op Koh Phangan... Jammer! Na helemaal verregend te zijn probeerde we positief te blijven maar stiekem waren we wel heel bang dat ons tropisch eiland vooruitzicht letterlijk in het water zou vallen. Eenmaal bij ons verblijf aangekomen bleek dat we een mooi houten hutje aan de zee hadden. Het hutje was niet erg groot, was voorzien van alleen een koude douche, maar had wel een chille hangmat voor onze deur. Verder was het een erg rustige omgeving en lag het hooguit 10 meter van de zee af. Nadat we onze spullen gedropt hadden zijn we op zoek gegaan naar voedsel, en hebben we uiteindelijk rode (?) padthai op bij een klein restaurantje. 'S avonds hebben we rustig aan gedaan en The Hunger Games gekeken op bed. De volgende dag was het weer helaas ook nog niet 'de max' (voor ons Belgische vrienden), en omdat hebben we daarom de omgeving te voet maar een beetje verkent, nu we niet op het strand konden liggen. 'S avonds hebben we de kerst ingeluid door lekker Italiaans te eten, om vervolgens weer heerlijk burgerlijk op bed een film te kijken; Taken. Ook hebben we even kennis gemaakt met onze buurvrouw, die gezellig helemaal naar Thailand is gekomen in dr eentje om hier een yoga-vakantie te houden (geen grap). Het leek Elles wel leuk om een keer een lesje yoga te proberen, en dus op kerstochtend ging ze om 8 u haar bed uit voor 1.5 uur rekken en strekken (ook dit is geen grap). Helaas kwam ze van een koude kermis thuis omdat dit iets zwaarder was dan gedacht, iets wat Robin al wist en daarom in eerste instantie al niet mee is gegaan. Gelukkig was het deze dag eindelijk mooi weer, en konden we eindelijk op ons bijna-privestrand liggen. Onwetend dat we zijn dachten we dat het niet nodig was om ons in te smeren omdat we 'al wat gewend waren', wat resulteerde in 2 mooie kerstkreeftjes. 'S avonds hadden we de eerste fullmoon party op het strand, waar zo'n 30.000 man verwacht werd. Voordat we hier heengingen hebben we eerst nog een ontzettend goede cheeseburger gegeten bij een restaurantje vlakbij ons verblijf, en was 1 van de vaste gasten daar zo aardig om ons een lift aan te bieden. We twijfelden even of we dit wel moesten doen, na het zien van de film Taken gister. Deze film ging over een Franse gast die 2 meisjes laat ontvoeren die op reis zijn, en wonder boven wonder was onze gast natuurlijk ook Frans. Uiteindelijk was het gewoon goed bedoeld van m dus reden we mee op z'n scooter met zijspan. Toen we vlakbij het strand aankwamen stapte we uit/af en stond Robin met haar kuit tegen de uitlaat, wat een pijnlijke brandwond veroorzaakte.. We hebben hier meteen even een zalfje voor gekocht bij 1 van de duizenden pharmacy's die er te vinden waren, en konden toen richting het feest.
Eenmaal aangekomen kwamen de kraampjes met buckets alcohol ons tegemoet en besloten we er gelijk maar ieder een te kopen. Als je een bucket kocht mocht je jezelf en elkaar lekker volkalken met fluor verf. Helaas had niet iedereen hier een talent voor en hielp een bucketmannetje ons. Toen we het strand opliepen waar het feest was, bleek de verwachting van zon 30.000 feestende mensen niet echt te kloppen voor deze avond, het was helemaal niet zo druk. Ondanks de uitblijvende drukte maakte de mensen er toch een feest van. Je kon onder andere meedoen met de firelimb, een limbo stok die in de fik stond, don't try this at home! Wij besloten het ook maar niet te doen.. Vooral na de net verse uitlaat-brandwond van Robin. De buckets waren goed te doen dus we hebben er later nog maar 1 gehaald, bij onze nieuwe vriend Jojo de bucketlady. Al met al was het een leuke 1e fullmoon party!
De volgende dag besloten we om een scooter te huren voor een paar dagen om zo het eiland een beetje te verkennen. We verbleven in een vrij rustig deel dus lopen was niet te doen. Omdat Robin liever niet op een scooter rijdt werd het plan dat Elles zou rijden met Robin achterop, in de hoop dat de scooter ons zou houden;). Het was even wennen in het begin maar uiteindelijk kwamen we toch heelhuids aan in het dorpje van Koh Phangan, wat ongeveer een half uurtje rijden was. We hebben hier 's middags een beetje rondgelopen, wat gegeten en allebei een shortje gekocht in 1 van de vele winkels (met allemaal dezelfde spullen). De wegen waren best wel heuvelachtig met redelijk wat gaten maar gelukkig verliep de terugreis ook goed, zonder gewonden. 'S avonds zouden we naar de Jungle Experience gaan, een feestje wat zich niet aan het strand maar in het midden van het eiland bevond, in de jungle (goh!). We waren pas rond 10 uur klaar met douchen en omkleden en moesten toen eerst nog op zoek naar voedsel. Toen we 'onze straat' inliepen bleken al heel veel restaurantjes dicht te zijn, maar uiteindelijk vonden we er toch nog 1 waar we op de valreep nog wel even een bordje naar binnen konden schuiven. We kregen ons eten na 3 minuten, en 2 minuten later was het alweer op. De eigenaar van het restaurant was ook nog eens een taxi dus dat kwam helemaal goed uit, dachten we.. Helaas wou deze meneer ons toch niet brengen omdat de Jungle Experience te ver was.. Apart als een taxi man dat zegt. Omdat het al redelijk laat was en de meeste mensen al op het feest waren, waren de taxi's ook ver te zoeken.. Gelukkig kwam er na een paar minuten 1 langs waar we mee konden rijden. In deze taxi zaten al 2 mensen, Dario en Aurora, die elkaar net die dag hadden leren kennen en gezellig samen op soort van romantische date naar het feest gingen.. Totdat wij instapte:). Eenmaal op het feest aangekomen gingen ze toch al redelijk snel hun eigen weg, en wij besloten ook maar even een orientatierondje te lopen. Het feest was niet heel groot maar zag er wel erg gezellig uit. Nadat we een bucketje hadden gehaald kwamen we bij de wc een gast tegen die zei dat hij al zn vrienden kwijt was geraakt op het feest en hij besloot hij zich bij ons aan te sluiten. Na een tijdje kwam hij een paar gasten tegen, en hij zei dat dit zn vrienden waren en hij erg blij was dattie ze weer had gevonden. 1 van die gasten zei alleen dat hij de jongen nog nooit had gezien en ze helemaal geen vrienden waren.. apart. Hierna besloten we m maar te lozen en zijn we snel weggegaan, richting het podium. Bij het podium kwamen we opeens onze vrienden Roy en Roger tegen die we in Laos leerde kennen, wat een toeval! Na een gezellige avond vol met bucketjes besloten we met de taxi naar huis te gaan. Eenmaal bij het resort van onze vrienden aangekomen moesten we nog een eind verder met de taxi, en werd te taximan niet helemaal begrepen (nog meer betalen?!). Een betere optie leek het om maar te logeren bij ze. Het was een erg gezellige 2e party!

1. Heidi Brouwers:
    7 januari 2013
    Ha die Robin en Elles

Leuk om te lezen hoe het daar gaat met jullie.
    Een beetje gek zijn jullie wel zeg lig helemaal in een deuk als ik dat zo lees.
    Nou Dames geniet er nog lekker van en veel plezier !!1 xx
  2. Franka:
    9 januari 2013
    Hey lieve Robin en Elles, jullie zijn nu pas op de helft van jullie rondreis ;-) Ik vind jullie verhalen kei leuk om te lezen en om op de hoogte van jullie avonturen te blijven. Have fun dames!!!! Xx Franka